Forum anglais: Questions sur l'anglais
Tout ce qui a un rapport avec l'apprentissage de l'anglais: grammaire, orthographe, aides aux devoirs, phrases etc.
temps?+ prépositions?
Message de ysa95 posté le 01-01-2005 à 15:31:54 (S | E | F | I)
Rebonjour,
pourriez-vous m'aider à compléter ces quelques phrases (et préciser aussi les règles de grammaire) s'il vous plait?
- After .(talked)...... to you, I always feel rather tired. (to talk)
- It's getting late- we..... better...... home(to have; to go)
- I..was used.car idée de dépendance....smoke a lot, but I've given up.( used to/was used to)
- Lucy .... in the bath for the last 2 hours. (to read)
- I ...... Laurence yesterday. He's changed a lot, but I ..... him immediately. (to meet; torecognize)
- Our house ..was built... by le Nôtre's cousin A. La Vôtre. (to build) car c'est du passif et c'est une action terminée
- I've come all the way from Scotland.to see.... you. ( for see/ for seeing/ to see/ to seeing/see/seeing)
- I want .him to tell........ me the truth.(him tell/ him to tell/that he tells/he telling)
- Placer "with" : Who did you go with ?
Merci
Désolé en fait il y a des phrases que je ne sais pas compléter, et pour d'autres je ne connais pas exactementla règle.
-------------------
Modifié par ysa95 le 01-01-2005 20:11
Message de ysa95 posté le 01-01-2005 à 15:31:54 (S | E | F | I)
Rebonjour,
pourriez-vous m'aider à compléter ces quelques phrases (et préciser aussi les règles de grammaire) s'il vous plait?
- After .(talked)...... to you, I always feel rather tired. (to talk)
- It's getting late- we..... better...... home(to have; to go)
- I..was used.car idée de dépendance....smoke a lot, but I've given up.( used to/was used to)
- Lucy .... in the bath for the last 2 hours. (to read)
- I ...... Laurence yesterday. He's changed a lot, but I ..... him immediately. (to meet; torecognize)
- Our house ..was built... by le Nôtre's cousin A. La Vôtre. (to build) car c'est du passif et c'est une action terminée
- I've come all the way from Scotland.to see.... you. ( for see/ for seeing/ to see/ to seeing/see/seeing)
- I want .him to tell........ me the truth.(him tell/ him to tell/that he tells/he telling)
- Placer "with" : Who did you go with ?
Merci
Désolé en fait il y a des phrases que je ne sais pas compléter, et pour d'autres je ne connais pas exactementla règle.
-------------------
Modifié par ysa95 le 01-01-2005 20:11