<< Thèmes généraux, jeux, chansons || En bas
Equivalent CPGE
Message de martiniblanc posté le 11-08-2008 à 17:18:08 (S | E | F)
Hello,
I would like to know what is the equivalent of "Classe Préparatoire aux Grandes Ecole" in the States. Does it exist ? It's in order to explain to my american correspondant what I'm going to do next year. I suppose it doesn't exist so how to explain that to himself?
Thank you in advance.
-------------------
Modifié par bridg le 11-08-2008 17:40
Divers
Message de martiniblanc posté le 11-08-2008 à 17:18:08 (S | E | F)
Hello,
I would like to know what is the equivalent of "Classe Préparatoire aux Grandes Ecole" in the States. Does it exist ? It's in order to explain to my american correspondant what I'm going to do next year. I suppose it doesn't exist so how to explain that to himself?
Thank you in advance.
-------------------
Modifié par bridg le 11-08-2008 17:40
Divers
Réponse: Equivalent CPGE de lucile83, postée le 11-08-2008 à 19:29:14 (S | E)
Bonjour,
Voici ce que je peux dire:
" preparatory classes for entrance to Grandes Écoles"
See you.
Réponse: Equivalent CPGE de martiniblanc, postée le 12-08-2008 à 13:43:31 (S | E)
Bonjour,
Merci pour votre aide. Je crois avoir trouvé une traduction qui me semble rester très fidèle à l'expression originelle française : a class which prepares students for the entrance examinations of french prestige level university college with competitive entrance examinations. Puisque après tout, les Grandes Ecoles se différencient par définition des universités par la possibilité légale de séléctionner leur étudiants. Dans un autre dictionnaire j'ai pour Grande Ecole "prestigious higer education institute with competitive entrance examination".
-------------------
Modifié par martiniblanc le 12-08-2008 13:59
Réponse: Equivalent CPGE de lucile83, postée le 12-08-2008 à 14:38:14 (S | E)
Bonjour,
Un peu long tout ça non? surtout qu'en principe "Grandes Ecoles" est employé tel quel.
See you